اخبار اینستاگرامی

ساخت وبلاگ

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المنار، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید مصطفی بدرالدین (ذوالفقار) از فرماندهان بلندپایه حزب الله در مجتمع سیدالشهداء واقع در ضاحیه جنوبی بیروت آغاز شد.

سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: در ابتدا به همه شما خوش آمد می گویم که در مراسم بزرگداشت شهید مصطفی بدرالدین تشریف آوردید و تشکر می کنم. از صمیم قلب به مادر شهید بدرالدین و همسر وی و پسر عزیز و دختران عزیزش و برادران و خواهران گرامی و همه اعضای خانواده و دوستانش و همرزمانش تسلیت و تبریک می گویم.

وی افزود: ما امروز در این عزا با هم شریک هستیم. زیرا این شهید هم فرزند خانواده کوچک و هم فرزند خانواده بزرگش بود. به همه خانواده های شهدا که صبر کردند و همچنین کسانی که به شهادت فرزندانشان در همه میادین و بویژه شهدایی که در سوریه به شهادت رسیدند و این شهید فرمانده آنها بود، درود می فرستم.

دبیر کل حزب الله گفت: در این سخنرانی، سخنانم را به سه بخش تقسیم می کنم. در بخش اول درباره شهید بدرالدین، در بخش دوم درباره شهادت و جزئیات آن و در بخش سوم درباره بعد از شهادت وی و اینکه ما به کجا می رویم و موضع ما چیست سخن می گویم.

وی با اشاره به شجاعت این فرمانده برجسته مقاومت ادامه داد: مصطفی بدرالدین از اولین نیروهای مقاومت بود که در مبارزه با دشمن صهیونیستی، پیش قراول مبارزان بود. وی از سال 1995 میلادی تا اواسط سال 1999 میلادی مسئولیت نظامی مرکزی در حزب الله را بر عهده داشت و موفق شد هسته های مقاومت و کار مقاومت را توسعه دهد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: توسعه رسانه جنگی و جنگ روانی و همچنین کمین انصاریه از مهمترین دستاوردهای دوره مسئولیت شهید بدرالدین بود. وی گفت: مهمترین چالشهایی که در دوره فرماندهی نظامی مرکزی بدرالدین رخ داد نبرد موسوم به خوشه های خشم و جنایت قانا بود.

نصرالله گفت: بعد از شهادت حاج عماد مغنیه بدرالدین مسئولیت دیگری را بر عهده گرفت و از مهمترین دستاوردهای این دوران می توان به کشف شبکه های جاسوسی اشاره کرد. مصطفی در متلاشی کردن شبکه تروریسم در لبنان مشارکت کرد و تلاشهایی را که دستگاههای امنیتی لبنان در متلاشی کردن این شبکه ها انجام داده بودند، تکمیل کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: هنگامی که حزب الله تصمیم گرفت که وارد سوریه شود، مصطفی مسئولیت و رهبری یگانهای حزب الله را در آنجا بر عهده  گرفت و به لطف تلاشهای او مقاومت به افتخار تحقق دستاوردها و جلوگیری از سقوط سوریه نائل شد.

وی گفت: من در ابتدا پذیرفتم که مصطفی بدرالدین به مرزها برود و با فرماندهان ارتباط داشته باشد و سپس به لبنان باز گردد. من مانع رفتن او به سوریه می شدم. اما سید مصطفی می گفت که نمی توانم چنین میدانی را از لبنان اداره کنم. بنابراین بیشتر وقتش را در سوریه گذراند و مسئولیتهای سنگینی را در دشوارترین اوضاع بر عهده گرفت.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: دشمن صهیونیستی کینه توز در حق ما انصاف را رعایت کرد اما کشورهای عربی به آمریکا و اسرائیل و اسرائیلی ها بیشتر از خود اسرائیلی ها خدمت کردند.

وی گفت: ما 34 سال با دشمن صهیونیستی درگیر هستیم و هیچ وقت دروغ نگفتیم. این دشمن به صداقت و شجاعت ما اعتراف کرد اما کشورهای عرب مستعربه در صداقت ما شک کردند.

نصرالله ادامه داد: ما تحقیق و بررسی کردیم و هیچ نشانه ای دال بر دست داشتن رژیم صهیونیستی بر ترور شهید بدرالدین وجود ندارد. هر چند ما اسرائیل را تبرئه نمی کنیم اما ما حتی دشمنان را متهم نمی کنیم و جنگ روانی ما با تمام جهان تفاوت دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به صهیونیست ها گفت: ای صهیونیستها اگر به هر کدام از مجاهدان ما دست درازی کنید، واکنش ما آشکار و مستقیم خواهد بود. سخت و کوبنده و خارج از مزارع شبعا خواهد بود.

دبیرکل حزب الله در ادامه سخنانش افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده گروههای تروریستی مسلح موجود در منطقه، شهید بدرالدین را به شهادت رساندند و ما نمی توانیم به خانواده این شهید چیزی غیر از این را بگوییم.

نصرالله گفت: از لحظه به شهادت رسیدن رسیدن شهید مصطفی تا به امروز برخی اظهاراتی می شنویم که از خسارتهای حزب الله سخن می گویند. حزب الله، سالهای طولانی است که از هر جهت یک سازمان کاملی شده است.

دبیرکل حزب الله در ادامه تصریح کرد: هنگامی که فرماندهان بلندپایه ما به شهادت می رسند، خون آنها عزم و اراده ای جدید خلق می کند. هنگامی که شهید حاج عماد به شهادت رسید خیلی ها گفتند که بنیه حزب الله ضعیف خواهد شد اما قوی تر شد.

نصرالله گفت: تا هر زمان که مقاومت این مسئولیت را بر عهده گیرد و در این راه حرکت کند و فرماندهان آن، این مسئولیت را بپذیرند، شهدای بیشتری تقدیم خواهیم کرد. ما هنگامی که تصمیم گرفتیم به سوریه برویم، بر اساس دیدگاه و فهم و تشخیص آشکار خطرات و فرصتها به این کشور رفتیم.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 194 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:19

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، در فینال مسابقات جهانی کشتی فرنگی 2016  در شیراز با اقتدار تمام تیم روسیه را با نتیجه 8 بر 0 شکست داد و عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را در سومین حرم اهل بیت(ع) به خود اختصاص داد.

در وزن 59 کیلوگرم: سامان عبدولی(2) سرگئوی امیلین(1)

در وزن 66 کیلوگرم: امیدنوروزی(7) زائورکابولویف(2)

در وزن 71 کیلوگرم: افشین بیابانگرد(3) عبوزیدمانتسیگوو(2)

در وزن 75 کیلوگرم: سعیدعبدولی( در این وزن تیم روسیه کشتی گیر نداشت و سعیدعبدولی برنده اعلام شد)

در وزن 80 کیلوگرم: رامین طاهری(6) رمضان آباچاریف(4)

در وزن 85 کیلوگرم: حبیب‌الله اخلاقی(3)سوسروکو کودزوکوف(0)

در وزن: 98 کیلوگرم: قاسم رضایی(2)کانتمیرماگومدوف(1)

در وزن 130 کیلوگرم:بشیرباباجان زاده(7) سرگئی سمینوف(2)

حاشیه مسابقه فیتال کشتی فرنگی ایران و روسیه

تشویق مکرر کشتی‌گیران ایرانی توسط تماشاگران خونگرم شیرازی

مقاومت سرسخت سامان عبدولی  در برابر حریف روسی و کسب امتیاز بیشتر

امیدنوروزی نیز در شهر خود با تشویق تماشاگران و فریادهای (نوروزی شیرازی-امید شهر شیراز)  با فن‌های "سالتو" و بارانداز برحریف خود چیره شد به احترام سردار غیب پرور فرمانده سپاه فجر استان فارس و فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) سپاه که به احترامش ایستاده بود احترام نظامی کرد.

پیکار رامین طاهری با حریف خود یک کشتی نفس‌گیر بود و علی رغم عقب افتادن از رقیب خود موفق شد بازی را به نام خود به پایان برساند.

براساس این گزارش‌، تیم کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی کشتی فرنگی 2016 شیراز چهار مسابقه را با تیم‌های اکراین، آذربایجان، ترکیه و روسیه برگزار کرد که در پایان تمام این بازی‌ها را با اقتدار تمام و برد شیرین به پایان رساند.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 205 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:19

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته‌نامه خبری ــ تبیینی خط حزب الله متعلق به مؤسسه حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، در سی و سومین شماره خود در گزارشی ویژه درخصوص تأکید رهبر انقلاب اسلامی به مسئولین برای رفع آسیب‌های اجتماعی بخش‌هایی منتشر نشده از بیانات اخیر رهبر انقلاب خطاب به مسئولان را منتشر کرد. پاراگراف‌های داخل متن نقل‌قول‌های مستقیم از رهبر معظم انقلاب است.

تأکید رهبر انقلاب اسلامی به مسئولین برای کار فوق‌العاده، فوق‌عادت و مضاعف در حـوزه رفـع آسیب‌های اجتماعی
مردم عائله ما هستند

زلزله بم که آمد، خانه‌های مردم همه تخریب شد مردان،  زنان و کودکان زیادی زیر آوار باقی مانده بودند. شدت آسیب‌ها و لطمات به‌حدی بود که مردم مستأصل مانده بودند. 26 هزار کشته و 30 هزار زخمی عدد کمی نبود. چشم همه مردم داغدار به مسئولین بود بلکه کاری کنند. هنوز چند ساعت از حادثه نگذشته بود که رهبر انقلاب در پیامی، از همه مسئولین خواستند که با همه توان به کمک مردم بشتابند. اما ایشان به همین پیام اکتفا نکردند. دو سه روز از زلزله نگذشته بود که شخصاً وارد بم شدند تا از نزدیک در جریان کمک‌های امدادی قرار بگیرند. اما این اولین و آخرین بازدید ایشان از بم نبود. 18 روز بعد از آن، مجدداً رهبر انقلاب وارد بم شدند. این بار با لباس مبدل به میان مردم رفتند و از نزدیک با آنها حرف زدند و مشکلات‌شان را شنیدند، مردم که "آقا" را دیدند، آرام شدند.

آسیب‌های اجتماعی مانند آسیب‌های طبیعی‌اند؛ مانند زلزله که می‌تواند بنای خانه‌ها را تخریب کند، این آسیب‌ها بنیان خانواده و اجتماع را برهم می‌ریزد. اگر به‌موقع و به‌هنگام شناخته شود و یا پیشگیری شود، احتمال کاهش خسارت‌ها افزایش خواهد یافت، اما اگر نسبت به آن غفلت شود؛ خدای نکرده ممکن است بنای جامعه را متزلزل کند. «درست است که ما در کشور در درجه اول مسئله اقتصاد را داریم و خود مشکلات اقتصادی هم [به‌عنوان] یکی از آن عوامل ریشه‌ای این مفاسد، مورد توجه ما است، لکن مسئله مفاسد اجتماعی با شرحی که در جلسه قبل داده شد، یکی از بیماریهایی است که هر روزی که بر آن بگذرد و علاج نشود، عمق بیشتری پیدا می‌کند و علاجش دشوارتر خواهد شد، لذا مسئله فوق‌العاده مهم است. 95/2/11» شاید از نگاه جامعه‌شناسانه، وجود آسیب‌های اجتماعی در هر اجتماع بشری امری طبیعی باشد، اما در شأن کشوری که آرمان «ساخت تمدن نوین اسلامی» دارد، به هر میزان، ولو اندک هم شایسته نیست، بنابراین گرچه در خصوص مقابله با آسیب‌های اجتماعی کارهایی شده است اما یقیناً کافی نیست. برای حل آن، باید کار شبانه‌روزی کرد. «توقعات بیشتر از اینها است... اهمیت کار را، بزرگی مسئولیت را، خطرات ناشی از آن را آدم توجه بکند، آن وقت می‌فهمد که چقدر باید در این زمینه تلاش کرد و شب و روز نشناخت. 95/2/11» ممکن است حتی در کوتاه‌مدت، نتایج این تلاش شبانه‌روزی مشخص نشود اما نفس تلاش مسئولین، برای مردم مایه آرامش و مرهم است. «یک اشکالی که در کارهای بلندمدت هست و آن اینکه غالباً مجریان علاقه‌ای به کارهایی که تأثیراتش بلندمدت است ندارند؛ طبیعت انسان است... چون مردم این آسیبها را در زندگی لمس می‌کنند... وقتی می‌بینند یک دولتی است که دنبال علاج این آسیبها است، نفس این تلاش مردم را خرسند می‌کند، راضی می‌کند، امیدوار می‌کند. 95/2/11» اما چگونه یک مسئول یا یک عنصر مؤمن و انقلابی می‌تواند این کار بلندمدت را شبانه‌روزی و با تمام وجود پی ‌بگیرد و خسته نشود؟ وقتی که حس کند خود او، جزئی از آن خانواده است و مشکل مردم، مشکل اوست. «ما مردم را باید عائله خودمان بدانیم. ما مسئولین کشوریم دیگر... این ملت، این کشور، این مرزها، این فضای زندگی، عائله‌ ما است. به مسئله آسیبهای اجتماعی در سطح کشور جوری نگاه کنیم که اگر این آسیب در داخل خانواده خود ما بود، آن‌جور نگاه می‌کردیم. اگر بنده یک بچه معتاد داشته باشم چه‌حالی دارم؟ اگر کسی در خانه یک دختر فراری از... خانه داشته باشد چه‌حالی دارد؟ تصورش را بکنید، اگر این دختر از خانه دیگری هم فرار کرد، ما باید همان احساس را به خودمان تلقین کنیم ولو طبیعتاً نداشته باشیم... ما باید به این قضیه در سطح جامعه حساس باشیم و به فکر علاج باشیم... ما در واقع اهتماممان به وضعیت مردم مثل اهتماممان به داخل خانواده خودمان باشد. 95/2/11» اما در مقابله با آسیب‌های اجتماعی نباید به کارهای معمولی و جاری دستگاه‌ها اکتفا شود و هر از گاهی برای رفع تکلیف گزارشی‌ داده شود. تأکید رهبر انقلاب اسلامی در جلسات مختلف بر کار جهادی مستمر ویژه است. «انتظارم از مجموعه حاضر کارهای فوق العاده است؛ یک کارهایی هست که کارهای طبیعی دستگاه شما است و باید انجام بدهید، لابد هم انجام می‌دهید، بعد از این هم ــ این جلسه و امثال این جلسه باشد یا نباشد ــ انجام می‌دهید؛ این چیزی نیست که ما را قانع کند؛... یک کار فوق‌عادت انجام بگیرد، یک تلاش مضاعف انجام بگیرد. 95/2/11» همچنین در این موضوع مهم نیز مانند اقتصاد مقاومتی که همه دستگاه‌ها باید وسط میدان بیایند «همه دستگاه‌ها باید نقش آفرینی کنند؛ هم دستگاه‌های دولتی ــ منظورم قوه مجریه است ــ هم دستگاه‌های غیر قوه مجریه مثل مجلس، مثل قوه قضائیه، مثل نهادهای انقلابی، همه باید نقش‌آفرینی کنند، باید نقش خودشان را، سهم خودشان را مشخصاً پیدا کنند، بفهمند چه هست، و آن سهم را به بهترین وجهی، با شتاب متناسب انجام بدهند. 95/2/11» نقش دستگاه‌های تبلیغاتی نیز در این کار اهمیت زیادی دارد اما بعضاً تاکنون نقش‌آفرینی مؤثری نداشته‌اند «عدم توجیه فرض کنید سازمان تبلیغات یا دفتر تبلیغات نسبت به این قضیه موجب می‌شود که در این زمینه کار نکنند. خوب، ما این‌همه امکانات داریم... باید دنبال کنند... مجموعه صدا‌وسیما باید مطلع بشوند از آنچه که واقعیت کار است تا بتوانند برنامه‌ریزی کنند، صدا‌ و سیما خیلی می‌تواند نقش ایفا کند. 95/2/11» اما در مقابل این عملیات جهادی و مقاوم‌سازی اجتماعی، نباید از عوامل مزاحم و ضد عملیات هم غفلت شود؛ مثلاً «وقتی که ما در جشنواره فجرمان فیلم‌هایی نشان داده می‌شود که اصلاً سوق می‌دهد مردم را به‌سمت این مفاسد اجتماعی، در واقع فرهنگسازی ضد این جهت را داریم انجام می‌دهیم؛ باید مراقبت بشود، باید به اینها توجه بشود. 95/2/11»  و در آخر آنچه هم برای مسئولان، و هم برای مردم ــ به‌ویژه جوانان مؤمن و انقلابی ــ وظیفه ایجاد می‌کند، به میدان آوردن ظرفیت‌ها و نیروهای مردمی است؛ «نیروهای مردمی خیلی می‌توانند کمک کنند و کمک هم می‌کنند، منتها برنامه می‌خواهد که چه‌جوری از نیروهای مردمی استفاده کنیم. جذب دلهای مردم و جذب کمکهای مردم ــ چه کمکهای مالی‌شان چه کمکهای فکری و بازویی‌شان ــ خیلی هنر می‌خواهد و این برنامه‌ریزی لازم دارد. 95/2/11» در این کار پراهمیتی که برای آن نباید شب روز و شناخت، نیز دست معجزه‌گر مردم که عنایت الهی را به‌دنبال دارد، راهگشا خواهد بود؛ این را تجربه انقلاب اسلامی ثابت کرده است؛ مهم این است که نیروی حزب‌اللهی این عرصه را نیز سنگری برای انقلابی‌گری و جهاد خود بداند، که «جهاد فقط شمشیر گرفتن و جنگ کردن در میدان قتال نیست؛ جهاد شامل جهاد فکری، جهاد عملی، جهاد تبیینی و تبلیغی، و جهاد مالی است. 95/2/29».

انتهای پیام/*

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 211 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:12

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه امروز اصفهان در ادامه سلسله مباحث مربوط به اعجاز قرآن اظهار داشت: آن‌چیزی که در اسلام بر آن تأکید بسیار شده حفظ وحدت میان مسلمانان است، ایجاد و حفظ وحدت ناشی از آشنا ساختن مردم با دین است و در سوره آل عمران خداوند در این باره تذکر داده است.

وی افزود: چنگ زدن به ریسمان الهی راه دست‌یابی به وحدت است، برای نیل به این هدف، وحدت کلمه مطرح می‌شود و برای تحقق آن باید به دنبال شعار و حرف نرفت بلکه منشأ در این میان نقش پیدا می‌کند.

امام جمعه اصفهان با تأکید بر اینکه یافتن منشأ موضوعی است که در مباحث روز نیز باید به آن توجه کرد، گفت: بحث امروز کشور مشکلات اقتصادی است که برای رفع آن و رونق گرفتن تولید باید منشأ را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه باید کار را از بانک‌ها شروع کرد، خاطرنشان کرد: بارها درباره بهره‌های بانکی صحبت شده و باز هم می‌گوییم تا زمانی که بحث بهره‌های بانکی اینگونه باشد اقتصاد مقاومتی عملی نمی‌شود.

آیت‌الله طباطبایی نژاد افزود: امروز در کشور شاهد واردکردن کالاهایی هستیم که مشابه داخلی آن وجود دارد، این در حالی است که واردکنندگان اینگونه کالاهای داخلی خائن به کشور هستند، این موضوع مصداق کمک به دشمن در زمان جنگ است در عین حال باید ترتیبی اتخاذ کرد تا برای تحقق بهره وری از کالاهایی که نیازی به مصرف آنها نیست استفاده نکرد.

وی افزود: امروز شاهد مباحثی مربوط به واردات میوه‌های خارجی هستیم، این در حالی است که عده‌‌ای در این میان سود برده اما سرمایه را از کشور خارج می‌کنند که رفتاری اشتباه و غیرقابل توجیه است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) محاصره اقتصادی ایران توسط آمریکا را یک نعمت الهی برشمردند، بیان کرد: امروز سالگرد آغاز محاصره اقتصادی ایران توسط آمریکاست اما در همه این سال‌ها ایران توانسته روی پای خود بایستد و تحریم‌ها علیه ملت ایران تأثیری نداشته است.

وی با اشاره به سالروز میلاد امام زمان (عج) بیان کرد: در برپایی جشن‌های ولادت امام زمان (عج) باید در رعایت آداب و اخلاق اسلامی تأکید شود و برنامه‌های مرتبط با این روز مبارک جشنی معنوی بوده که در شأن میلاد امام زمان (عج) و با زیبایی و حفظ ادب و اخلاق در جامعه برگزار شود تا چهره واقعی منتظران آن حضرت به نمایش گذاشته شود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان شاخصه‌های مسلمان منتظر، تصریح کرد: باید برای فرج آماده شد، منتظر کسی است که خود را بسازد و آماده کند تا انتظار به پایان برسد، در این باره باید جامعه را نیز برای ظهور آماده کنیم، یعنی در مسیر عدل الهی حرکت کنیم تا مقدمات ظهور منجی عالم بشریت فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه انتظار فرج از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: منتظران واقعی امام زمان (عج) هراسی از دشمن ندارند و خداوند به پاس این انتظار رحمت خود را بر آنها نازل می‌کند.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دفاع از امنیت ایران توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) اشاره کرد و افزود: امنیت امروز ما به وسیله این سربازان گمنام تأمین می‌شود و دفاع از عقیده و ایمان سرلوحه کار این مردان بی‌ادعاست.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 204 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:12

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد آیت‌الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان خرم‌آباد اظهار داشت: دادگاه عالی آمریکا رأی صادر کرد که مبلغ 2 میلیارد دلار از دارایی‌های کشورمان را با یک دزدی و سرقت آشکار برداشت کنند؛ اما مردم ایران، مسئولان، مجلس و رهبر معظم انقلاب آن‌ها را تهدید کردند و هشدار دادند و بااین‌حال مقاومت و ایستادگی ملت ایران نتیجه داد و آمریکایی‌ها مجبور شدند که اجرای حکم را به تأخیر بیندازند.

وی با اشاره به اینکه بعد از برجام نیز بانک‌های آمریکایی و اروپایی در انجام دادوستد با بانک‌های کشورمان بدعهدی کردند افزود: اگر امروز آمریکا و اروپا بیانیه صادر و اعلام کرده‌اند که بانک‌ها می‌تواند با کشورمان رابطه داشته باشند این عقب‌نشینی نیز نتیجه مقاومت ملت ایران است، درواقع اگر این ایستادگی و مقاومت نتیجه نمی‌داد می‌توانستیم بگوییم که مذاکرات بی‌نتیجه بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر عنوان کرد: درسی که از فتح خرمشهر می‌توان گرفت این است که هرگاه ملت ایران بر خدا توکل کرده و در عمل ایستادگی و مقاومت کرده‌اند پیروز شده‌اند.

وی بابیان اینکه سالروز فتح خرمشهر که به نام روز ایثار، مقاومت و پیروزی نام‌گذاری شده از افتخارات دفاع مقدس، عنایات خدا به ملت ایران و از ایام‌الله فراموش‌نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: فتح خرمشهر با توکل بر خدا و ایستادگی رزمندگان روی داد، درواقع به فرموده امام خمینی (ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به نام‌گذاری روز نیمه شعبان به‌عنوان روز سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات بیان کرد: وزارت اطلاعات مسئولیت تأمین امنیت جامعه را بر عهده دارد، در واقع سربازان گمنام این وزارتخانه حافظان امنیت کشور هستند و البته در این مسیر هیچ نام و نشانی نیز از خود به‌ جا نمی‌گذارند و به‌عنوان سربازان گمنام زمان تلاش می‌کنند.

وی کار سربازان گمنام امام زمان (عج) را مجاهدت خاموش دانست و خاطرنشان کرد: این مجاهدت نشات گرفته از ایثار و فداکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) است؛ سربازان گمنام وزارت اطلاعات جان خود را برای استحکام پایه‌های امنیت و اقتدار نظام در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اقدامات تروریستی و جنایت‌های داعش در کشورهای منطقه، سرنگونی هواپیمای مصری و بمب‌گذاری و اقدامات تروریستی در اروپا و ازجمله فرانسه گفت: داعش به دلیل اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در کشورمان جرات انجام عملیات‌های تروریستی را نداشته و می‌توان گفت که اشراف اطلاعاتی مجال هرگونه اقدام تروریستی را از آن‌ها گرفته است.

وی اظهار داشت: اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان لرستان ارزشمند است، سربازان گمنام امام زمان (ع) در مقابله با گروه‌های تروریستی و ضدانقلاب، حضور در فضای مجازی و کنترل دشمن در این فضا و برخورد با پدیده قاچاق کالا و مواد مخدر اشراف اطلاعاتی خوبی دارند.

آیت‌الله میرعمادی افزود: دستگیری عبدالمالک ریگی در هواپیما بیانگر اشراف اطلاعاتی قوی و اقتدار سربازان گمنام امام زمان (عج) بوده است.

وی به ناتوانی آل سعود برای تأمین امنیت حجاج کشورمان اشاره و عنوان کرد: آل سعود زمینه را برای حضور حجاج بیت‌الله الحرام ایرانی در حج فراهم نکرده‌‌ و این رفتار جاهلی و کارشکنی آل سعود تبعیض بسیار دردناکی است که برای همیشه در تاریخ می‌ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه آل سعود از ما می‌خواهد که مراسم برائت از مشرکان برگزار نکنیم بیان کرد: عمران و آبادانی مسجدالحرام و سیراب کردن حجاج با ایمان به خدا و ایمان به‌روز قیامت و جهاد در راه خدا قابل‌مقایسه نیست؛ ملت ایران، ملت با ایمانی هستند و در راه خدا جهاد می‌کنند و برای خدا مسلمانان جهان را موردحمایت قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: ارزش‌های جاهلی بر آل سعود حاکم است؛ اما در مقابل ارزش‌های اسلامی بر ملت ایران حاکم هستند.

آیت‌الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک فرار رسیدن میلاد باسعادت یگانه منجی عالم بشریت امام زمان (عج) گفت: مهم‌ترین وظایف ما منتظران در عصر انتظار دعا کردن، پرهیز از گناه و انتظار فرج است.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 183 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:12

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز جمعه با حضور در بیت حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در قم، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت ولی عصر(عج) به ایشان، گزارشی از اقدامات دولت تدبیر و امید در زمینه رفع مشکلات اقتصادی و اداره کشور در شرایط دشوار دوران تحریم و کاهش شدید قیمت نفت در سال ٩٤ ارائه کرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سال جاری با ایجاد فرصت‌ها و فضای مناسب برای توسعه روابط خارجی، بیش از هر زمان به بهبود شرایط اقتصادی کشور امیدواریم، گفت: فراتر از تلاش‌های دولت؛ دستیابی به شرایط خوب اقتصادی و فرهنگی نیازمند وحدت، اتحاد و همدلی عمومی در کشور است.

رئیس‌جمهور با اشاره به شرایط حساس و اوضاع نابسامان در برخی کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری امن و با ثبات؛ برای تامین صلح، آرامش و امنیت در منطقه تلاش می کند.

روحانی با اشاره به حضور پر شور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در آرامش و امنیت کامل، اظهار امیدواری کرد تا دولت تدبیر و امید بواسطه دعای خیر و حمایت مراجع و علما و ادامه حضور مردم بتواند هماهنگ تر و فعال تر از گذشته در مسیر رفع مشکلات کشور گام بردارد.

وی اجرای احکام الهی در کشور را هدف اصلی انقلاب اسلامی و مجاهدت هایی که در این مسیر انجام شده دانست و ادامه داد: همه ادیان الهی به دنبال بسط معنویات الهی و انسانی هستند و دولت از ابتدای فعالیت خود تلاش کرده تا در این مسیر، بویژه آشنا کردن بیشتر نسل جوان با معنویات اسلام، تلاش کند.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نیز در این دیدار با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت صاحب الزمان(عج) به رییس جمهوری و آرزوی توفیق برای دولتمردان در مسیر خدمت به مردم و تعالی کشور، افزودند: خوشبختانه با اقدامات و تلاش های دولت و حسن تدبیر رییس جمهوری، مردم نسبت به بهبود شرایط بسیار امیدوارتر از گذشته شده اند و مطمئنا با تلاش بیشتر و تدبیر شما، مشکلات برطرف خواهد شد.

ایشان با اشاره به لزوم مراقبت از رعایت قوانین شرعی و حفظ احکام اسلام در مناسبات سیاسی و اجتماعی در کشور، بر ضرورت ادامه سیاستهایی که به ثبات، آرامش و امنیت مردم منطقه بویژه در سوریه، عراق و یمن منجر می شود، تاکید کردند.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی توسعه روابط با دیگر کشورها را ضروری و مهم برشمردند و خاطرنشان کردند: باید در مجامع بین المللی حضور و مشارکتی فعال داشته باشم و به گونه ای پیش برویم که مردم به توسعه روابط با دنیا امیدوارتر باشند و ما و دیگران از این ارتباط بهره ببریم.

وی همچنین با تاکید بر لزوم عدم اختلاف و تفرقه و رعایت اتحاد و همدلی در کشور برای پیشبرد امور افزودند: حفظ این روحیه امیدواری در مردم حائز اهمیت است و مطمئن هستیم که مشکلات با حسن تدبیر جنابعالی برطرف خواهد شد و همواره دعاگوی رییس جمهوری و مسوولان هستم.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 219 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:46

علی‌اکبر محزون در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که آیا تعادل جمعیتی در سن ازدواج به هم‌خورده است، اظهار داشت: تعادل جمعیتی در سن ازدواج موضوعی است که از الگوی سن ازدواج کشور حاصل می‌شود و بحث مهمی است. به عنوان مثال اختلاف سن 5 سال برای ازدواج در نگاه اول  بسیار ساده به نظر می‌رسد.

وی افزود: در 12.1 درصد ازدواج‌ها زوجین همسن هستند،‌ 77.5 درصد مرد بزرگتر از زن و در 10.4 درصد ازدواج‌ها زن بزرگتر از مرد است. اتفاقی که هم‌اکنون باید رُخ دهد تغییر مدل ازدواج است هم‌اکنون آقایان 20 تا 34 سال و خانم‌های 15 تا 29 ساله بیشتر ازدواج می‌کنند و هرم سنی در هر سن کاملاً متقارن است اما اختلاف سنی 5 سال برای ازدواج تقارن را به هم می‌ریزد.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت‌و احوال گفت:‌ قبل از سال 1390 تعداد دختران در سن ازدواج بیشتر از پسران بود اما با تغییر هرم سنی،‌ پس از سال 1390 ذوزنقه سن ازدواج وارونه می‌شود و این بار آقایان در سن ازدواج بیشتر از خانم‌ها هستند.

محزون ادامه داد:‌ در سال‌های قبل از 1390 دختران در سن ازدواج بیشتر از پسران بود و این تجرد قطعی دختران را بالا برده بود اما از سال‌ 1390 به بعد تعداد پسران در سن ازدواج بیشتر شده است و خطر تجرد قطعی در پسران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به تعادل جمعیتی باید اختلاف سن برای ازدواج کمتر از 5 سال باشد، گفت:‌ اختلاف سن یک یا دو سال برای ازدواج کافی است و این موضوع هرم سنی را تعدیل کرده و به تعادل نزدیک می‌شویم.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت‌و احوال بیان کرد: بالاترین سن ازدواج برای آقایان در تهران، البرز و کرمانشاه و برای خانم‌ها تهران، البرز و ایلام است. کمترین سن ازدواج برای آقایان در خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی ویزد و برای خانم‌ها سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی است.

وی ادامه داد: بالاترین میانگین سن ازدواج برای آقایان در تهران 30.1، البرز 29، کرمانشاه 28.6 و برای خانم‌ها تهران 26، البرز 25.3 و ایلام 24.3 است و کمترین سن ازدواج برای آقایان در خراسان شمالی 25.3، سیستان و بلوچستان 25.4، یزد 26.3 و کمترین سن ازدواج برای خانم‌ها در سیستان و بلوچستان با 20.8، خراسان شمالی 20.9 و خراسان جنوبی 21.4 سال است.

محزون در پاسخ به این پرسش که علت افزایش میانگین سن ازدواج در هر سال چیست، افزود: این تحلیل‌ها را به جامعه شناسان و جمعیت شناسان می‌سپاریم تا ارزیابی کنند شاخص‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در بالارفتن سن ازدواج چه تأثیری داشته است و مشخص شود علت این تغییر و تحولات چیست؟ البته این موضوع نیاز به تحلیل بسیاری دارد.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت‌و احوال در پاسخ به این پرسش که شاخص‌های فرهنگی در بالارفتن سن ازدواج بیشتر تأثیرگذار است یا شاخص‌های اقتصادی بیان کرد: معتقدیم جاهایی بوده که حتی اگر شرایط اقتصادی نیز فراهم باشد در تمایل به ازدواج رسمی بی رغبتی وجود دارد و الگوی غرب یعنی زندگی مشترک با یکدیگر بدون ازدواج رواج دارد البته این نام ازدواج سفید را برای این معضل نمی‌پذیریم چون یک واژه فریبنده است وعبارت هم خانگی برای آن به کار می‌رود.

وی افزود:‌ در برخی مناطق با وجود سطح رفاه بالا شاهدیم که ازدواج در اولویت قرار نگرفته است بنابراین عوامل اقتصادی در بالا رفتن سن ازدواج تأثیرگذار است اما نباید بگوییم که سایرعوامل بی‌تأثیر هستند بلکه سبک زندگی و عوامل فرهنگی نیز در ازدواج تأثیرگذار است.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 172 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:45

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در روزهای اخیر شاهد صدور اطلاعیه مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته بودیم که اعلام کرد پس از حدود دو سال کار مستمر و فشرده اطلاعاتی و در پی وصول تعداد فراوانی شکایت و گزارش از جانب خانواده‌های مختلف از شهرهای گوناگون ایران مبنی بر ضرورت پالایش اخلاقی سرویس‌های پر کاربرد ارتباطی و اجتماعی خارجی به‌ویژه اینستاگرام، پروژه عنکبوت 2 را در این محیط با موفقیت به پایان برده و گام بلندی در جهت بهبود نسبی فضای این نرم‌افزار برای خانواده‌های ایرانی برداشته است.در اطلاعیه این مرکز، هدف اصلی از اجرای پروژه عنکبوت 2، حمایت از کیان خانواده و جامعه اسلامی، دفاع از هویت ملی و اسلامی، پالایش و سالم‌سازی محتوای ناسالم برای نوجوانان، جوانان و خانواده‌های ایرانی و زمینه‌سازی برای استفاده از فرصت‌های اینترنت اشاره شده است که در این یادداشت به ابعادی از این پروژه خواهیم پرداخت.

مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته در اطلاعیه‌ای خبر داد: پروژه عنکبوت 2 با موفقیت انجام شد. پروژه «عنکبوت دو» که در فضای اینستاگرام انجام شد، به داغ‌ترین سوژه فضای مجازی این‌روزها تبدیل شده است. اشاره دادستان تهران به دستگیری متخلفان فضای مجازی در حوزه مدلینگ و مزون‌ها با اطلاعیه مرکز بررسی جرائم سازمان‌یافته همراه شد که این موارد از موفقیت‌آمیز بودن پروژه عنکبوت 2 در برخورد با برهم زنندگان امنیت اخلاقی‌فضای مجازی حکایت داشت. عباس جعفری دولت‌آبادی در حاشیه نشست با قضات دادسرای جرائم رایانه‌ای اضافه کرد: «حدود 50 آرایشگاه، 50 مزون و 50 آتلیه عکاسی تحت نظر شاخه اطلاعاتی و قضایی درآمدند و دستگیری‌هایی انجام و صفحات زیادی‌ بررسی شد.»

اما صدور اطلاعیه رسمی مرکز بررسی علائم سازمان‌یافته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان داد که خبرهای ویژه و جدید دیگری از برخورد با تخلفات فضای مجازی در راه است. این اطلاعیه، خبر از موفقیت پروژه‌ای داد که طی آن، فضای مجازی و به‌ویژه شبکه اجتماعی «اینستاگرام» را برای خانواده ایرانی، امن‌تر از همیشه کرده است. مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته اعلام کرد پس از حدود دو سال کار مستمر و فشرده اطلاعاتی و در پی وصول تعداد فراوانی شکایت و گزارش از جانب خانواده‌های مختلف از شهرهای گوناگون ایران مبنی بر ضرورت پالایش اخلاقی‌ سرویس‌های پر کاربرد ارتباطی و اجتماعی خارجی به‌ویژه اینستاگرام، پروژه عنکبوت 2 را در این محیط با موفقیت به پایان برده و گام بلندی در جهت بهبود نسبی فضای این نرم‌افزار برای خانواده‌های ایرانی برداشته است.

در اطلاعیه این مرکز اهداف اصلی اجرای پروژه عنکبوت 2، موارد زیر اعلام شده است:

1- حمایت از کیان خانواده و جامعه اسلامی‌

2- دفاع از هویت ملی و اسلامی‌

3- پالایش و سالم‌سازی محتوای ناسالم برای نوجوانان، جوانان و خانواده‌های ایرانی‌

4- زمینه‌سازی برای استفاده از فرصت‌های اینترنت‌

بر اساس اطلاعیه منتشره، مهم‌ترین نتیجه به‌دست‌آمده از پژوهش‌های اولیه این پروژه را می‌توان «هدف‌گذاری‌ تغییر سبک زندگی ایرانی- اسلامی» از سوی حامیان و گردانندگان پنهان اینستاگرام اعلام و نشانه آن‌را در اشغال 20 درصدی فضای این شبکه با موضوعات مدلینگ و ابتذال حرفه‌ای یافت.

*   فاز 1؛ رصد، شناسایی و تشکیل بانک اطلاعاتی‌

بر اساس گزارش این مرکز، محصول فاز اول پروژه عظیم عنکبوت 2، اشراف بر تمامی صفحات ایرانی شاخص در اینستاگرام بوده است. در این رصد نتایج قابل توجهی ازجمله کشف چگونگی جذب کاربران ایرانی با استفاده از انتشار تصاویر مبتذل و در مواردی مستهجن مدل‌های حرفه‌ای و نیز آماتور ایرانی در پی داشته است.

پس از پایان فاز اول، بانک اطلاعاتی دقیق بیش از 300 صفحه شاخص در اینستاگرام تشکیل شد که در این بانک مواردی چون مختصات قابل رصد هر صفحه اینستاگرامی ازجمله پست‌ها، دنبال‌کنندگان، دنبال‌شوندگان و لایک‌کنندگان و کامنت‌نویسان، آدرس سایر حساب‌های اینترنتی مانند فیس بوک، لاین، تلگرام، کیک، ایمیل، شماره تلفن، نشانی، شماره حساب‌های بانکی مندرج در هر صفحه به‌صورت هوشمند جمع‌آوری شده است. بررسی این بانک اطلاعاتی‌ نشان می‌دهد اغلب اقدامات فعالان این حوزه کاملا هوشمند و دارای ساختار شبکه‌ای بوده است.

*   فاز 2؛ شناسایی تخصصی و پنهان‌

اقدام راهبردی دیگر در این پروژه، یافتن خطوط اصلی هدایت‌گر اجرای پروژه اغواگرانه شهروندان ایرانی بود که با تلاش فشرده و پیچیده کارشناسان مرتبط این مرکز «اتاق فکر هوشمند تغییر سبک زندگی و پوشش ایرانیان» و اعضای‌اصلی آن شناسایی و در فرایند اقدامات بعدی قضایی و اطلاعاتی قرار گرفتند. این اتاق فکر مرکب از فعالان فضای واقعی و مجازی است که گام‌به‌گام اقدامات سازمان‌یافته خود را طراحی کرده و به پیش می‌بردند. در این مرحله، اطلاعات مردمی دریافتی کمک قابل توجهی به کارشناسان مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته کرد.

بر این اساس مجموعا 170 نفر از مدیران و اداره‌کنندگان صفحات فوق‌الذکر (شامل 58 مدل، 51 مدیر مزون و طراح لباس، 59 عکاس و آرایشگر و 2 مؤسسه فعال در عرصه مد) که موفق به اغوای تعداد قابل توجهی از جوانان شده و خسارات عظیم اخلاقی به‌بار آورده بودند، شناسایی و شبکه ارتباطی آن‌ها کشف شد. از این تعداد برای 29 تن از مدیران اصلی و مرتبطین آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شد که منجر به بازداشت 8 نفر و احضار بقیه افراد گردید و اماکن مرتبط با جرایم ایشان نیز با حکم قضایی پلمپ شد.

این مرکز هم‌چنین از برخورد با مدیران چند صفحه فعال در زمینه تبلیغات اینترنتی در شبکه‌های ارتباطی خارجی نیز خبر داده است.

مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته در اطلاعیه خود به حضور و رفت‌و‌آمد قابل توجه برخی عناصر در کشورهای همسایه و غربی اشاره کرده و از انجام اقدامات مقتضی و هم‌چنین عملیات برون‌مرزی چند مرحله برای‌ اشراف و برخورد قاطع با این شبکه خبر داده است.

*   فاز3؛ ترسیم مختصات پیاده‌نظام نفوذ فرهنگی‌

گزارش منتشره مرکز بررسی جرایم سازمان یافته نشان می‌دهد که جریان ابتذال حرفه‌ای در کشور که یکی از بهترین بسترهای فعالیت و تبلیغ محصولات خود را اینستاگرام یافته است، سه زیرشاخه اصلی دارد:

اول: سیاستها و رویکردها

1-   ترویج ابتذال فراگیر با رواج مدلینگ حرفه‌ای و با هدف عادی‌سازی بی‌بند‌و‌باری‌

2.   تولید و تبلیغ پوشش‌های خلاف عرف جامعه ایرانی و لباسهای نیمه‌عریان در فضای اجتماعی‌

3.   ایجاد جذابیت برای دختران و پسران جوان جهت حضور مؤثر در این فرآیند از طریق پیشنهادات فریبنده کسب درآمد، کسب شهرت و ارضای شهوات‌

4.   حمایت همه‌جانبه رسانه‌ای و تبلیغی خارج کشور از مدل‌های حرفه‌ای و ستاره‌سازی از آن‌ها و تشویق افراد غیرحرفه‌ای به ورود به این چرخه برای بالا بردن مصرف تولیدات تبلیغ‌شده‌

دوم: بسترهای شکل‌گیری

1.   مؤسسات طراحی مد و پوشش در داخل و خارج کشور

2.   آرایشگاه‌های زنانه حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای‌

3.   مزون‌ها و فروشگاه‌های البسه زنانه‌

4.   برگزاری مراسم متناسب با مدلینگ، نظیر شوی لباس و جشنواره زن شایسته ایرانی در کشورهای مختلف‌

5-    استودیوهای زیرزمینی تولید موسیقی و کلیپ‌های مبتذل‌

6-    تبلیغ و پوشش کامل رسانه‌ای مدلینگ از سوی ضدانقلاب در شبکه‌های ماهواره‌ای و پایگاه‌های خبری‌

7.    صفحات پر بازدید با استفاده از نام افراد مشهور یا موضوع خاص و جذاب‌

سوم: فعالان و کاربران‌

1- عکاسان‌

2- آرایشگران‌

3- مدل‌های حرفه‌ای و آماتورها

*   فاز 4؛ جمع‌بندی و هشدار به متخلفان‌

مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته در پروژه عنکبوت 2 موفق به شناسایی سرپل‌های خارجی و مدیریت جریان داخلی‌ این پروژه شده و در اقدامات خود به مجموعه تفصیلی از ارتباطات بین‌المللی فعالان داخلی مدلینگ با مؤسسات فعال و سازمان‌های مردم نهاد با پوشش فرهنگی در سطح بین‌المللی دست یافته است. نگرانی فزاینده خانواده‌های ایرانی که منجر به وصول هزاران نامه و ایمیل به این مرکز شده، باعث شد تا این مرکز رسیدگی به این مسأله را در اولویت‌های خود قرار دهد.

در بخش دیگر از این اطلاعیه آمده است برخی افراد به‌کارگیری‌شده به‌عنوان مدل در این پروژه دارای سوء سابقه قضایی و از آسیب‌دیدگان اجتماعی هستند.

این مرکز در پایان اطلاعیه خود، چند نکته را متذکر شده است:

1.   برخوردها با افراد و جریان‌های ضد فرهنگی و هنجارشکن در حوزه پیام‌رسان‌های تلفن همراه به‌خصوص تلگرام با جدیت در دستور کار قرار دارد. هیچ حاشیه امنی برای مدیران، دست‌اندرکاران تولید محتوا و شبکه‌های‌تبلیغاتی مرتبط با ایشان وجود ندارد. این افراد منتظر برخوردهای قضایی متناسب از جانب دستگاه قضا باشند.

2.   مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته بر خود لازم می‌داند با کاربران و عواملی که با فعالیت‌های خاص خود، نام ایران و ایرانی را در کشورهای حاشیه خلیج فارس خدشه‌دار می‌کنند؛ نیز به‌صورت جدی برخورد نماید. این مرکز بر بخش‌های گوناگون این موضوع، اشراف کامل اطلاعاتی دارد و به‌زودی ابعاد مختلف آن‌را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

3.   لازم است با برنامه‌ریزی‌های ضروری دستگاه‌های ذیربط، بستر مناسب برای فعالیت و رشد ابزارها و نرم‌افزارهای ارتباطی بومی فراهم شود و فرصت برای بهره‌برداری مطلوب از این امکانات بدون آسیب به بنیان‌های ‌اخلاقی و خانوادگی فراهم گردد.

4.   لازم است شورای عالی فضای مجازی به‌عنوان قرارگاه راهبردی و عملیاتی فضای مجازی در کشور، نقش فعال و مؤثری ایفا کرده و فضای فعالیت سالم و امن را برای جوانان و خانواده‌ها فراهم آورد تا آسیب‌های این حوزه به حداقل برسد و امکان بهره‌برداری از فرصت‌های فضای مجازی در دسترس قرار گیرد.

5-    خانواده‌ها نیز به‌عنوان رکن رکین جامعه لازم است حضور مؤثر در کنترل این فضاهای جدید داشته باشند. مسؤولیت پیشگیری و کنترل فقط بر عهده حاکمیت نبوده و لازم است ورود خانواده در این حوزه جدی باشد.

6-    مرکز بررسی جرایم سازمان‌یافته همچنان آماده دریافت گزارش‌ها و اطلاعات مردمی، پیرامون موضوعات اشاره‌شده در این اطلاعیه است. این گزارش‌ها نقش بسیار مؤثری در اجرای پروژه عنکبوت 2 داشته است. هم‌وطنان عزیر می‌توانند گزارش‌های خود را از طریق سامانه تعاملی گرداب به آدرس (my.gerdab.ir) به این مرکز ارسال نمایند.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 169 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:45

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود علوی وزیر اطلاعات امروز طی سخنانی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با تبریک میلاد امام عصر، مهدی موعود (عج)، گفت: روز سرباز گمنام را به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم ایران تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: امروز وزارت اطلاعات 80 میلیونی موفق به کشف بسیاری از توطئه‌های تکفیری‌ها شده و آنها را سرکوب کرده است.

وزیر اطلاعات افزود: در این وزارت‌خانه کارهای اطلاعاتی با زیر بنای علمی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام علوی، تصریح کرد: هماهنگی مطلوبی میان وزارت اطلاعات، ارتش، سپاه و بسیج وجود دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته 20 تیم تروریستی که قصد اقدامات ضد امنیتی داشتند شناسایی شدند.

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 167 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 15:45

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ولی اله سیف در کنفرانس «اتصال مجدد ایران به جامعه مالی جهانی» در لندن، با اشاره به ظرفیت های اقتصاد ایران گفت: ایران با داشتن موقعیت استثنایی ژئوپولتیکی، جمعیت 80 میلیونی، نیروی کار جوان و تحصیل‌کرده و یک طبقه کارآفرین، توانایی‌های بالقوه‌ای دارد که برای همگان آشکار است؛ اقتصاد این کشور از نعمت ذخایر طبیعی گسترده و منابع نفت و گاز برخوردار است. تولید ناخالص داخلی برمبنای برابری قدرت خرید در رتبه 18 جهان قرار داد و اقتصاد 1.4 تریلیون دلاری ایران از تنوع زیادی برخوردار است و پایه صنعتی داخلی گسترده‌ای دارد.

سیف درخصوص کاهش سهم درآمدهای نفتی در مدیریت اقتصاد ایران طی سال های اخیر خاطرنشان کرد: اگرچه (برطبق گزارش BP) ایران رتبه اول ذخایر نفت و گاز جهان را به خود اختصاص می‌دهد اما متنوع‌سازی اقتصاد باعث شد سهم بخش نفت در تولید ناخالص داخلی کمتر از 15 درصد باشد.

وی با بیان اینکه در شرایط آشفته اقتصادی سال 2013، دولت جدید ایران سیاست‌های مناسبی را اتخاذ کرد، افزود: علاوه بر سیاست‌های انضباط پولی و مالی و هماهنگی در جهت شرایط پایدار اقتصاد کلان، رفع تنش‌ها در روابط منطقه‌ای و بین‌المللی هم در دستور کار قرار گرفت. با توجه به این اقدامات مناسب، انتظارات به زودی بهبود یافت، اعتماد به اقتصاد بازگشت و ثبات حاکم شد. اقدامات پولی و مالی مناسب، انتظارات را بهبود بخشید و روابط بهتر بین‌المللی به همراه رفع برخی تحریم‌ها تاثیر سریع و مثبتی بر ثبات بازار ارز داشت.
رییس شورای پول و اعتبار درمورد ثبات بازار ارز ایران در سال های 2014 و 15 میلادی با وجود کاهش شدید بهای نفت، خاطرنشان کرد: علی‌رغم ابهامات پیرامون مذاکرات هسته‌ای و کاهش شدید بهای نفت در سال 2014 میلادی، ارزش بازاری دلار تنها 3 درصد افزایش یافت. در سال 2015 نیز در حالی که کاهش بهای نفت و درآمدهای ارزی حاصل از صادرات نفتی شدت گرفت، ثبات بازار ارز ادامه یافت و در سال مالی منتهی به مارس 2016، ارزش بازاری دلار فقط 5.2 درصد بالا رفت.
سیف با مروری بر آمار کاهش نرخ تورم، گفت: نرخ تورم از 40.4 درصد در اکتبر 2013 به 11.2 درصد در آوریل 2016 کاهش یافت. علاوه بر این، تورم نقطه به نقطه از 45.1 درصد در ژوئن 2013 به 7.4 درصد در آوریل 2016 رسید که این موضوع می تواند نویدبخش نرخ تک‌رقمی تورم در آینده نزدیک باشد.
رییس کل بانک مرکزی با اشاره به بهبود شاخص های رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری، گفت: اقدامات دولت به بهبود محیط اقتصاد کلان انجامید و تمام نشانگرها بر بازگشت رشد و سرمایه‌گذاری دلالت می‌کردند. به گونه ای که تشکیل سرمایه ثابت ناخالص که در سال‌های 2012 و 2013 به ترتیب 23.8 و 6.9 درصد کاهش یافته بود در پایان سال مالی منتهی به مارس 2015 به مثبت 3.5 درصد بازگشت. در همان سال مالی، تولید ناخالص داخلی که در هشت فصل پیاپی روند نزولی داشت تا 3 درصد بالا رفت اما چالش‌های ناشی از افت بهای نفت در سه ماه آخر همان سال رشد تولید ناخالص داخلی را کاهش داد و باعث شد در سال مالی منتهی به مارس 2016 عملکرد رشد اقتصادی ضعیف‌تر باشد.
وی با تاکید بر دخالت فعالانه بانک مرکزی ایران در بازار بین بانکی، تصریح کرد: بانک مرکزی تلاش می کند به بازار بین بانکی آرامش دهد و تنگناهای اعتباری را مدیریت کند. در نتیجه این فعالیت ها، نرخ تامین منابع در بازار بین بانکی در آغاز مارس 2015 به تدریج از اوج 29 درصدی به 17 درصد کنونی کاهش یافت.

کشور ایران از سرمایه گذاری خارجی استقبال می کند
رییس کل بانک مرکزی در مورد برنامه‌ها و سیاست‌های آینده این بانک گفت: به دنبال دستاوردهای مثبت در مهار تورم، اکنون دستیابی به رشد اقتصادی پایدار و خلق فرصت‌های شغلی در اولویت کاری ما قرار می‌گیرند و ما برای تحقق پتانسیل‌های اقتصادی، از سرمایه‌گذاری خارجی استقبال می‌کنیم.
به گفته سیف، تجدید حیات بازارهای پولی و مالی، نهایی‌سازی برنامه اصلاحات بخش بانکی و تجدید ساختار بنیادین ترازنامه‌های بانک‌ها ضرورتی آنی دارند و برنامه جامع تجدید ساختار نظام بانکی، توسعه و متنوع‌سازی ابزارهای مالی و بدهی در بازار سرمایه، سازمان‌دهی مجدد و بهبود بدهی‌های دولتی به همراه تشکیل شرکت مدیریت دارایی‌ها اقداماتی هستند که در اصلاحات بخش مالی گنجانده شده‌اند.
وی افزود: بانک مرکزی ایران با اجرای صحیح این سیاست‌ها می‌تواند به تدریج اجرای سیاست‌ پولی را از چارچوب ابزاری مستقیم به چارچوب بازار محور و سیاست پولی غیر مستقیم تغییر دهد.
رییس کل بانک مرکزی اجرای سیاست یکسان‌سازی نرخ ارز، تقویت توان نظارتی و مقرراتی بانک مرکزی برای اطمینان از بهبود اقدامات مدیریت ریسک در بانک‌ها و تعمیم آن به موسسات مالی سایه خارج از پوشش مقرراتی را از دیگر اولویت‌های بانک مرکزی عنوان کرد.
وی هدف بانک مرکزی از تقویت بخش‌های مقررات و نظارت خود را کسب اطمینان از مناسب بودن مدیریت ریسک و انطباق بانک‌ها با استانداردهای بین‌المللی از جمله حاکمیت شرکتی، گزارش‌دهی مالی، جرایم مالی و الزامات سرمایه و نقدینگی تدوین شده توسط کمیته بال دانست.
رییس شورای پول و اعتبار درخصوص تقویت چارچوب‌های مبارزه با پول‌شویی و تامین مالی تروریسم گفت: ما اولویت زیادی برای تقویت این بخش قائل هستیم تا بتوانیم بازگشت مجدد نظام بانکی ایران به اقتصاد جهانی را تسهیل کنیم و در این مسیر پس از تصویب قانون مبارزه با پول‌شویی و اجرای مقررات در سال‌های گذشته، اخیراً قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در ایران تصویب شد که مانعی بزرگ از سر راه همکاری بانک‌های ایرانی با همتایان خارجی را برخواهد داشت.
وی در این مورد افزود: ما از صندوق بین‌المللی پول درخواست کردیم ارزیابی خود را بر اساس معیارهای نیروی ویژه اقدام مالی (FATF) انجام دهد و قصد داریم به گروه اوراسیایی مبارزه با پول‌شویی و تامین مالی تروریسم بپیوندیم. همچنین ما اخیراً با هیئت FATF دیدار کردیم و برای اولین بار نظام نظارت خود را به طور کامل شرح دادیم. بازخوردهای بسیار مثبتی نیز دریافت کردیم و این تلاش‌ها را ادامه می دهیم.

موانع آمریکایی برای کار با بانک های ایران گریبانگیر شرکت های آمریکایی می شود
رییس کل بانک مرکزی، هراس بانک های تجاری بزرگ اروپا از جریمه های آمریکا را علت بی رغبتی برای کار با همتایان ایرانی عنوان کرد و گفت: در حالی که تمام تحریم‌های هسته‌ای ایران برداشته شده‌اند، تحریم‌های خارج از حوزه برجام همچنان به قوت خود باقی هستند و این امر باعث شده تا بانک‌های تجاری بزرگ دنیا به خاطر ترس از جریمه‌های ناشی از تخطی ناخواسته از مقررات ایالات متحده برای کار با همتایان ایرانی بی‌رغبت باشند.
سیف با تصریح این نکته که موانع آمریکایی برای کار با بانک های ایران گریبانگیر شرکت های آمریکایی می شود، گفت: مقررات مالی بیش از حد در اقتصادهای پیشرفته (به اذعان IMF) به همراه محدودیت استفاده از دلار آمریکا، موانعی جدی بر سر راه تجارت ایران- آمریکا و روابط سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کنند و باعث می‌شود شرکت‌های آمریکایی در مقایسه با رقبای اروپایی و آسیایی خود مزایای زیادی را از دست بدهند.

وی درخصوص تعهدات اروپا و ایالات متحده براساس برجام، اظهار کرد: برطبق برنامه جامع اقدام مشترک، اروپا و ایالات متحده متعهد هستند تمام اقدامات اجرایی و مقرراتی لازم برای رفع موفق و موثر تحریم‌ها را به اجرا گذارند و ایران را قادر سازند که به بازارهای بین‌المللی بازگردد.
رییس کل بانک مرکزی با اشاره به عملی نشدن تعهدات طرف مقابل گفت: همان‌گونه که در چند ماه گذشته شاهد آن بودیم این تعهدات به خاطر مشکلاتی که جامعه بانکی با آن مواجه است عملی نشد.

به گفته سیف، انجمن بانکداران بریتانیا در جلسه با وزیر امور خارجه آمریکا این مشکلات را شامل رویکرد سیاسی/ مقرراتی ایالات متحده درخصوص هماهنگ‌سازی رویکرد بین مقررات‌گذاران ایالتی و فدرال و تصریح سیاست مربوط به چگونگی بررسی و عکس‌العمل آژانس‌های آمریکایی در زمینه الزامات افشاسازی مربوط به ایران، جرایم مالی/ ریسک تجاری و نکاتی درخصوص دستورالعمل فنی افک (OFAC) برشمردند.
وی افزود: انجمن بانکداران بریتانیا در بیانیه خود اعلام می‌کند لازم است بداند ایالات متحده و اتحادیه اروپا چه کمک‌های فنی به ایران ارائه می‌دهند تا اطمینان دهند ایران به زودی از فهرست FATF خارج می‌شود.
رییس کل بانک مرکزی موارد موجود در دستورالعمل فنی افک که توسط انجمن بانکداران بریتانیا مطرح شده را اینگونه برشمرد: ارائه یک مجوز عمومی برای شرکت‌های غیر آمریکایی برای بهره‌برداری از نرم‌افزار آمریکا، تعمیم حمایت‌های ارائه‌ شده به اشخاص آمریکایی تحت مجوز عمومی H به شرکت‌های غیر آمریکایی، دستورالعمل قدرتمند افک در مورد انتظارات آن در روابط کارگزاری بانکی و ارائه مجوز عمومی آمریکا برای پرداخت‌های U-Tu از جمله موارد مبهم برای انجمن بانکداران بریتانیاست.
سیف با تاکید بر اینکه تمام مسائل فوق هنگام امضای برجام برای آمریکا و اتحادیه اروپا شناخته شده بودند و آن‌ها با این آگاهی تعهداتشان را امضا کردند، گفت: اکنون ما عقیده داریم آن‌ها باید به وعده‌های خود عمل کنند. این تعهد اخلاقی و قانونی غرب است که به آنچه در برجام متعهد شدند پای‌بند بمانند حتی اگر بدان‌معنا باشد که با بازنگری مقررات، دستورالعمل‌ها و سیاست‌ها به بانک‌ها کمک کنند.
رییس شورای پول و اعتبار مشکل دیگر را اتخاذ و اجرای بیش از حد سیاست تحریم‌ها دانست و گفت: این موضوع علاوه بر اینکه صنعت بانکداری را با مشکل مواجه می کند بلکه به گفته مقامات خزانه‌داری آمریکا حتی به خود ایالات متحده نیز آسیب می‌رساند.
سیف، شاهد موضوع ترس در جامعه بانکداری را به نقل قول از فایننشال تایمز اینگونه مطرح کرد: «آن‌ها از این می‌ترسند که حتی اگر از خزانه‌داری آمریکا اطمینان دریافت کنند، دادستان‌ها و مقررات‌گذاران مستقل آمریکایی ممکن است تفسیر متفاوت و سخت‌گیرانه‌تری از قوانین داشته باشند».

ایران باید منافع حاصل از برجام را بطور کامل مشاهده کند
رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر لزوم انجام تمام تعهدات توسط طرف های آمریکایی و اروپایی گفت: اکنون بیش از هر زمان آشکار است که آمریکا و اتحادیه اروپا باید اقدامات مناسبی انجام دهند تا این اطمینان حاصل شود که سرمایه‌گذاری انجام شده در حصول توافق پیرامون پرونده هسته‌ای ایران به هدر نمی‌رود. علاوه بر این، این تعهد اخلاقی احساس می‌شود که باید به فعالان بازار در ایران اطمینان داده شود و ایران باید منافع حاصل از برجام را بطور کامل مشاهده کند.
وی افزود: این موضوع در اظهارنظر آقای هاموند وزیر امور خارجه بریتانیا به خوبی بیان شده است که می‌گوید: «اکنون ما موظف هستیم که اطمینان دهیم رفع‌ تحریم‌ها موثر بوده است» هم‌چنین جان‌کری وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی در همین ماه طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که بانک‌های اروپایی کاملاً آزادند برای ایران حساب باز کنند، به تجارت بپردازند و پول مبادله کنند، موافقت‌نامه‌های تجاری را تسهیل و شروع کنند، تحت پوشش منابع بانکی قرار دهند و وام بدهند و در تمام این موارد کاملاً آزاد و مجاز هستند.
سیف با تاکید بر آمادگی ایران برای برداشتن تمام گام‌های منطقی که منجر به کاهش ریسک‌ طرف‌های مشتاق به همکاری با این کشور شود، گفت: ایران از نظر مالی، بهترین سابقه را در ایفای تعهدات - حتی در طول زمان‌های دشوار انقلاب، جنگ و تحریم‌ها – دارد. از نظر سیاسی نیز کشوری باثبات است و در یک منطقه پرآشوب، جامعه‌ای فعال و پویا دارد اما برخی رسانه‌های مخالف و گروه‌های لابی‌گر پس از جنگ تحمیلی، چهره ایران را با تبلیغات سیاسی مخدوش کرده‌اند.
رییس کل بانک مرکزی در پایان از بانک ها و بخش های تجاری خواست با ایران وارد فعالیت اقتصادی شوند و افزود: من عقیده دارم بانک‌ها و بخش تجاری باید دولت‌ها از جمله ایران، بریتانیا، آمریکا و سایرین را تشویق کنند تا تلاش بیشتری برای ایجاد آسایش، زمینه‌سازی برای خدمات پرداخت و پایاپای، تامین مالی تجارت و سایر خدمات مالی ضروری برای تجارت با ایران به عمل آورند. من هم‌چنین توصیه می‌کنم تمام بانک‌ها با خیالی کاملاً آسوده با بانک‌های ایرانی، ارتباطات کاری برقرار کنند.                   
کنفرانس یک روزه «اتصال مجدد ایران به جامعه مالی جهانی» با همکاری موسسه «یورو مانی» (The Euromoney) و بانک مرکزی ایران با هدف بررسی گام های لازم برای بازگشت و اتصال بانک های ایرانی به جامعه اقتصاد بین المللی برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 274 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:06

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العهد، نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات علیه گروههای تروریستی، دو شهرک دیر العصافیر و زبدین در غوطه شرقی دمشق را به کنترل خود در آوردند.

در پی پیشروی های ارتش سوریه، عناصر تروریستی از دو شهرک دیرالعصافیر و زبدین به حرستا القنطره و از آنجا به شمال شهرک النشابیه فرار کردند.

ارتش سوریه همزمان با ادامه پیشروی ها، مراکز تجمع و استقرار تروریستها در این منطقه را آماج حملات توپخانه ای و موشکی خود قرار داد.

یگانهای ارتش سوریه با کمک نیروهای مقاومت، روز گذشته وارد شهرک زینه در غوطه شرقی دمشق شدند و بمبها و مینهای کارگذاشته شده از سوی تروریستها را خنثی کردند.

همچنین نیروهای ارتش سوریه روز گذشته وارد مرکز شهرک دیرالعصافیر شده بودند.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 180 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:57

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه وال‌استریت ژورنال در مقاله‌ای نوشت که بانک‌های بزرگ انگلیس به دلیل پابرجا ماندن تحریم‌های آمریکا همچنان از تعامل با ایران خودداری می‌کنند اما بانک‌های کوچک و متوسط انگلیسی به دنبال تعامل با ایران هستند.

چند روز پیش وزیر خزانه‌داری آمریکا با بیان اینکه توافق هسته‌ای باعث برداشته شدن برخی تحریم‌ها شد گفت که مشخصا ایران همچنان به عللی دیگر تحت تحریم قرار دارد.

جک لو گفته است: شرکت ها باید تصمیمات خود را در این خصوص بگیرند که مایلند چه سطحی از احتمالِ مخاطرات (تجاری) را بپذیرند و حاضرند با چه کسانی تجارت کنند.

وزیر خزانه داری آمریکا افزود: این وظیفه ما نیست که به شرکت ها بگوییم که چه تصمیمات تجاری برای خود اتخاذ کنند، اما این وظیفه ما است که اطمینان حاصل کنیم آنان (شرکت ها) درک کنند احتمال خطرهای مربوط به تحریم ها چه هستند و چه نیستند.روشن است که ایران همچنان تحت تحریم هایی به علل دیگر قرار دارد.

اقتصاد آمریکا هنوز از مبادله مستقیم با ایران،‌ مگر چند استثنای جزئی، منع شده است و طرف‌های سوم نیز هنوز تحت تحریم‌هایی که حمایت ایران از تروریسم و نیز آزمایش موشک‌های بالستیک و ادعای نقض حقوق بشر نامیده می‌شود، هستند.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا، چند روز پیش با رهبران نهادهای مالی اروپا دیدار کرد تا مشخص سازد در چه حوزه‌هایی می‌توانند با ایران مبادله کنند و کدام حوزه‌ها ممنوع هستند.

وزیر خزانه داری آمریکا،‌که در دوران حضورش در وزارت خزانه‌داری (2004-2011) معمار بسیاری از تحریم‌های ضد ایرانی بود، در مقاله‌ای که برای روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته بود اعلام کرد که هنوز مطمئن نبوده و بانک اچ‌اس‌بی‌سی آمریکا را از انجام مبادلات با ایران دور نگه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 188 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:57

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسینم، سیدعباس عراقچی که به توکیو سفر کرده است، این سخنان را روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران ژاپنی در باشگاه ملی رسانه های این کشور (JNPC) عنوان کرد.

وی اظهار داشت: مذاکرات هسته ای شش قدرت بزرگ دنیا با ایران به دو دلیل موفق شد. اول اینکه طرف های مقابل ما به خصوص آمریکا، به جای زبان تهدید با زبان احترام با ملت ایران سخن گفتند و دوم اینکه هر دو طرف رویکرد خود را بر مبنای برد - برد قرار دادند.

عراقچی در بخشی از سخنانش با اشاره به حضور قبلی خود در این باشگاه در هشت سال قبل گفت: من همان زمان در جمع شما گفتم که بحران هسته ای دیر یا زود پایان خواهد یافت و اینک خوشحالم که می بینم چهار ماه پس از اجرایی شدن برجام، ایران و ژاپن در حال توسعه ظرفیتهای سیاسی و اقتصادی در روابط دوجانبه هستند و در این جهت، آقای «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن نیز قصد دارند به زودی به ایران سفر کنند.

معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه با تشریح روند مذاکرات اتمی جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 برای خبرنگاران حاضر در نشست، اظهار داشت: از نگاه ما استفاده از رویکرد برد - برد یک الگوست که در سایر مسائل جهانی هم می تواند کاربرد داشته باشد.

او تصریح کرد که روابط ایران و ژاپن هم می تواند مبتنی بر این رویکرد توسعه یابد و زمینه های زیادی وجود دارد که می تواند موجب انتفاع هر دو کشور شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین این ظرفیت ها در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ایران است. ما نمی خواهیم ژاپن فقط خریدار نفت از ایران باشد، ما علاقمندیم شاهد سرمایه گذاری ژاپن در این صنایع باشیم تا موجب بهره مندی هر دو کشور باشد.

عراقچی، از صنایع خودروسازی، حوزه حمل و نقل و همکاری در ساخت نیروگاههای اتمی به عنوان دیگر زمینه های توسعه همکاری اقتصادی دو کشور نام برد.
معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه در این نشست خبری در پاسخ به سئوالی در خصوص ادعای آمریکایی ها برای ساخت سپر موشکی در اروپا به دلیل تهدیدات موشکی

ایران، گفت: فکر می کنم همه می دانند این پایگاهها به خاطر موشک های ایران نیست و آنها در این بین به دنبال اهداف دیگری هستند. موشکهای ما کاملا جنبه دفاعی دارد و معتقدیم در هرگونه احتمال تهاجم علیه ایران، نقش بازدارندگی دارد.

عراقچی در پاسخ به پرسشی درباره قطع روابط ایران از سوی عربستان، اظهار داشت: ما عربستان را یکی از کشورهای مهم جهان اسلام می دانیم. من فکر می کنم اقدام عربستان به قطع روابط با ایران ناشی از یک اشتباه محاسباتی بود. سیاست ما ثبات و صلح در منطقه است و در این راستا آمادگی داریم مسائل با کشورهای منطقه از جمله عربستان را از طریق گفت وگو حل کنیم. اما متاسفانه عربستان تاکنون به درخواست ایران برای گفت‌وگو پاسخی نداده است.

رئیس ستاد اجرایی برجام در وزارت امور خارجه در پاسخ به سئوالی در ارتباط با نحوه رفع موانع همکاری مالی پس از برجام نیز اظهار داشت: تحریم های اروپا، آمریکا و شورای امنیت طی توافقی که در برجام صورت گرفته بود برداشته شده است. هم اروپا و هم آمریکا راهنمای لغو تحریم ها را به صورت دستورالعمل در سایت اتحادیه اروپا یا وزارت خزانه داری قرار داده اند و همه شرکتها می توانند به آن رجوع کنند. اما درباره اینکه در صحنه عمل همکاریهای اقتصادی شروع شده یا نه باید گفت ما به چند دلیل به زمان نیاز داریم.

معاون وزیر امور خارجه در این رابطه ادامه داد: در وهله اول خیلی از شرکتها و بانک ها هنوز در تصور دوران پیش از برجام هستند و تصوری از رفع تحریم ها ندارند و لازم است به آنها اطلاع رسانی شود. در مرحله بعد نیز برخی شرکتها و بانکها ترجیح می دهند کمی صبر کنند تا نسبت به شرایط مطمئن شوند. بعضی از بانک ها هم برای از سرگیری روابط با بانک های ایرانی، نیاز دارند که سیستم های انضباطی مربوطه را برقرار کنند که این زمان بر است.

وی یادآور شد: من فکر می کنم به اندازه چهار ماهی که از اجرای برجام گذشته پیشرفت همکاری اقتصادی با ایران مناسب بوده ولی هنوز به زمان بیشتری نیاز داریم.
معاون وزیر امور خارجه همچنین در پاسخ به سئوالی درباره موضع ایران در مورد اینکه اوباما اعلام کرده در بازدید از هیروشیما حاضر به عذرخواهی بابت قربانی شدن مردم در انفجار بمب اتمی نیست، خاطرنشان کرد: ایران و ژاپن هر دو قربانی سلاح های کشتار جمعی هستند. مردم ژاپن قربانی سلاح هسته ای آمریکا و مردم ایران قربانی سلاح های شیمیایی که توسط شرکتهای اروپایی در اختیار صدام قرار گرفت. ما معتقدیم که کسانی که این جنایتها را علیه مردم ایران و ژاپن انجام دادند نه فقط از مردم این دو کشور بلکه باید از کل بشریت عذرخواهی کنند.

عباس عراقچی که برای شرکت در نشست مرکز مطالعات بین المللی سیاست عمومی ژاپن به توکیو سفر کرده است، امروز - پنجشنبه - در اولین روز سفر خود به ژاپن با اعضاء گروه دوستی پارلمانی حزب لیبرال دموکرات ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد.

ریاست این گروه را «ماساهیکو کومورا» معاون حزبی نخست وزیر ژاپن و وزیر خارجه اسبق آن کشور بر عهده دارد.

به گزارش بخش مطبوعات سفارت ایران در توکیو، وی همچنین عصر امروز (به وقت محلی) با «سوگی یاما» معاون وزیر خارجه ژاپن دیدار و در خصوص مسائل مختلف با وی به گفت‌وگو پرداخته است.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 186 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:57

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم جشن سه سالگی دکتر سلام که  عصر امروز پنجشنبه در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد، ضمن تبریک روز جوان و اعیاد شعبانیه، گفت: برنامه دکتر سلام برنامه شاد و جذاب در حوزه دانشجویی است که با رویکرد طنز از نگاه امر به معروف و نهی از منکر به موضوعات می‌پردازد.

وی افزود:‌ من به عنوان یک خدمتگزار و شهروند بسیار خوشحالم که این ابزار خوب در اختیار جوانان انقلابی قرار دارد.

شهردار تهران تصریح کرد: طنز از شوخی و نشاط برخوردار بوده و در عین حال در دل خود نوعی از تعلیم و تربیت و تذکر را نیز به همراه دارد و طنز مقوله‌ای تاثیرگذار است و من در این سه دوره افتخار همکاری با این مجموعه را داشته‌‌ام.

قالیباف اضافه کرد:‌ در جلسه‌ای بسیار رسمی به بنده تذکر دادند که شب گذشته جمعی از شهروندان در یک حادثه جان خود را از دست داده‌اند و به من می‌گفتند چرا شما رسیدگی نکرده‌اید، موضع آن‌ها بسیار جدی و محکم بود و من نیز باید به آن‌ها پاسخ می‌دادم؛ بنده در پاسخ به آن‌ها گفتم من به دلیل این مسئله و این  اتفاق بسیار متاسف هستم اما طبق گزارشی که از بهشت زهرا گرفته‌ام غیر از آمار شما بوده و نشان می‌دهد که در تهران 120 نفر جان خود را از دست داده‌اند و ظاهرا عزرائیل با شهرداری تهران هماهنگ نبوده است.

وی به ذکر خاطره‌ای دیگر از خود در شهرداری تهران پرداخت و افزود:‌ من در جمع برخی از جوانان حضور داشتم، یکی از آنها از من پرسید زمانی که شما پرواز هستید و در شهر حضور ندارید چطور مسائل را کنترل و اداره می‌کنید. من به وی گفتم از طریق گوشی همراه و تماس با دفترم مسائل را زیر نظر دارم و وقتی این موضوع را گفتم به یاد خاطره‌ای افتادم.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: 30 سال قبل و در دهه 60 که همسن شما جوانان بوده و در جبهه حضور داشتیم، آن زمان برخی از مدیران تحت عناوین مختلف همچون مدیر، بازرس، یا مسئول فرهنگی کاروان به همراه کاروان‌ها به حج می‌رفتند، آن زمان گفتند که می‌خواهیم بخشنامه کنیم تا دیگر مدیران به حج نروند و به کارشان برسند، اما من به آنها گفتیم خواهشا این کار را نکنید، زیرا وقتی مدیران نیستند کار بهتر پیش می‌رود و لذا با ذکر این خاطره به آن جوانان گفتم من مطمئن هستم وقتی در شهر حضور ندارم شهر بهتر اداره می‌شود. اگر برخی با کلیدشان نتوانستند مشکلات کشور را حل کنند، برای کلیدشان قفل درست نکنند.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 190 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:53

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه وال‌استریت ژورنال در مقاله‌ای نوشت که بانک‌های بزرگ انگلیس به دلیل پابرجا ماندن تحریم‌های آمریکا همچنان از تعامل با ایران خودداری می‌کنند اما بانک‌های کوچک و متوسط انگلیسی به دنبال تعامل با ایران هستند.

چند روز پیش وزیر خزانه‌داری آمریکا با بیان اینکه توافق هسته‌ای باعث برداشته شدن برخی تحریم‌ها شد گفت که مشخصا ایران همچنان به عللی دیگر تحت تحریم قرار دارد.

جک لو گفته است: شرکت ها باید تصمیمات خود را در این خصوص بگیرند که مایلند چه سطحی از احتمالِ مخاطرات (تجاری) را بپذیرند و حاضرند با چه کسانی تجارت کنند.

وزیر خزانه داری آمریکا افزود: این وظیفه ما نیست که به شرکت ها بگوییم که چه تصمیمات تجاری برای خود اتخاذ کنند، اما این وظیفه ما است که اطمینان حاصل کنیم آنان (شرکت ها) درک کنند احتمال خطرهای مربوط به تحریم ها چه هستند و چه نیستند.روشن است که ایران همچنان تحت تحریم هایی به علل دیگر قرار دارد.

اقتصاد آمریکا هنوز از مبادله مستقیم با ایران،‌ مگر چند استثنای جزئی، منع شده است و طرف‌های سوم نیز هنوز تحت تحریم‌هایی که حمایت ایران از تروریسم و نیز آزمایش موشک‌های بالستیک و ادعای نقض حقوق بشر نامیده می‌شود، هستند.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا، چند روز پیش با رهبران نهادهای مالی اروپا دیدار کرد تا مشخص سازد در چه حوزه‌هایی می‌توانند با ایران مبادله کنند و کدام حوزه‌ها ممنوع هستند.

وزیر خزانه داری آمریکا،‌که در دوران حضورش در وزارت خزانه‌داری (2004-2011) معمار بسیاری از تحریم‌های ضد ایرانی بود، در مقاله‌ای که برای روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته بود اعلام کرد که هنوز مطمئن نبوده و بانک اچ‌اس‌بی‌سی آمریکا را از انجام مبادلات با ایران دور نگه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 187 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:53

به گزارش خبرنگار دفاعی  خبرگزاری تسنیم، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در جشن سه سالگی برنامه طنز دکتر سلام، درباره ماهیت دعوا و خصومت بین ایران و آمریکا، گفت: ماجرای ما و استکبارجهانی یک موضوع مهم دارد که اگر باور شود خیلی از مطالب بعدی آسان می‌گردد. اگر ماهیت این دعوا بر سر مسائل سیاسی بود تاکنون حل می‌شد، اما می‌بینیم پس از 37 سال این دشمنی وجود دارد و به آن اضافه می‌شود.

 وی افزود: این دعوا و دشمنی یک ماهیت دارد که آن حق و باطلی است که اگر کسی این را نفهمد الفبای قرآن را نفهمیده، چرا که در قرآن آمده حق و باطل نمی‌توانند در کنار هم قرار گیرند. اگر کسانی تصور کنند این دو می‌توانند در کنار هم قرار گیرند اشتباه کرده‌اند و بر همین اساس اشتباه هم تصمیم می‌گیرند.

فرمانده نیروی دریای سپاه پاسداران با اشاره به آیه "ولن یجعل الله للکافرین على المؤمنین سبیلآ " خاطرنشان کرد: خداوند هیچ‌گاه کافران را برمومنان مسلط نکرده، اگر ما مومن و به وعده‌های الهی باور داشته باشیم خداوند در وعده خداوند تخلفی نیست. مشکل ما اینجاست که به وعده خداوند باور نداریم و اگر باور داشته باشیم قدرت آمریکا هیچ معنی و مفهومی ندارد.

سردار فدوی درباره عملیات دریاداران سپاه پاسداران در جزیره فارسی و در موضوع دستگیری ملوانان آمریکایی، گفت: دشمن می‌خواست با اجرای برجام ما را تحقیر کند، اما خداوند پاسخ آنها را داد و روزی را در کاسه ما گذاشت که همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند توانستند سربازان آمریکایی را به زانو در بیاورند و با اینکه سربازان آمریکایی نیروهای آموزش دیده‌ای بودند، اما جرات نکردند حتی به سلاح‌شان نگاه کنند؛ این کار خداوند است و آنچه که اهمیت دارد و باید روی آن کار کرد، باور ما و قدرت خداوند و نداشتن ترس است.

وی در پایان تاکید کرد: دریاداران ما آماده بودند که اگر خطایی از آنها سر بزند همه ناوهای آمریکایی مورد اصابت قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 159 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:53

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العهد، مجتهد فعال توئیتری سعودی که هر از گاهی اخبار پشت پرده دربار این رژیم را فاش می کند، در تازه ترین توئیت خود نوشت که محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع این کشور، سفیر عربستان در یمن را به سمت مسئول مذاکره با عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله منصوب کرده است.

مجتهد نوشت که عربستان از خواسته خود مبنی بر خروج انصارالله از مناطق تحت کنترل، کوتاه آمده و سفیر عربستان این موضوع را به اطلاع جنبش انصارالله رسانده است.

وی افزود: انصارالله همچنان خواهان جبران دهها میلیارد دلار خسارتی هستند که به دلیل تجاوز عربستان  به یمن وارد شده است.

به گفته مجتهد، محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان با درخواست جنبش انصارالله مبنی بر جبران خسارتهای ناشی از تجاوز  به یمن موافقت کرده است.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته یا زخمی و ده‌ها هزار نفر نیز آواره شده‌اند و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

مذاکرات گروههای یمنی برای رسیدن به راه حل بحران این کشور  در کشور کویت در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 276 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:33

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم جشن سه سالگی دکتر سلام که  عصر امروز پنجشنبه در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد، ضمن تبریک روز جوان و اعیاد شعبانیه، گفت: برنامه دکتر سلام برنامه شاد و جذاب در حوزه دانشجویی است که با رویکرد طنز از نگاه امر به معروف و نهی از منکر به موضوعات می‌پردازد.

وی افزود:‌ من به عنوان یک خدمتگزار و شهروند بسیار خوشحالم که این ابزار خوب در اختیار جوانان انقلابی قرار دارد.

شهردار تهران تصریح کرد: طنز از شوخی و نشاط برخوردار بوده و در عین حال در دل خود نوعی از تعلیم و تربیت و تذکر را نیز به همراه دارد و طنز مقوله‌ای تاثیرگذار است و من در این سه دوره افتخار همکاری با این مجموعه را داشته‌‌ام.

قالیبافاضافه کرد:‌ در جلسه‌ای بسیار رسمی به بنده تذکر دادند که شب گذشته جمعی از شهروندان در یک حادثه جان خود را از دست داده‌اند و به من می‌گفتند چرا شما رسیدگی نکرده‌اید، موضع آن‌ها بسیار جدی و محکم بود و من نیز باید به آن‌ها پاسخ می‌دادم؛ بنده در پاسخ به آن‌ها گفتم من به دلیل این مسئله و این  اتفاق بسیار متاسف هستم اما طبق گزارشی که از بهشت زهرا گرفته‌ام غیر از آمار شما بوده و نشان می‌دهد که در تهران 120 نفر جان خود را از دست داده‌اند و ظاهرا عزرائیل با شهرداری تهران هماهنگ نبوده است.

وی به ذکر خاطره‌ای دیگر از خود در شهرداری تهران پرداخت و افزود:‌ من در جمع برخی از جوانان حضور داشتم، یکی از آنها از من پرسید زمانی که شما پرواز هستید و در شهر حضور ندارید چطور مسائل را کنترل و اداره می‌کنید. من به وی گفتم از طریق گوشی همراه و تماس با دفترم مسائل را زیر نظر دارم و وقتی این موضوع را گفتم به یاد خاطره‌ای افتادم.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: 30 سال قبل و در دهه 60 که همسن شما جوانان بوده و در جبهه حضور داشتیم، آن زمان برخی از مدیران تحت عناوین مختلف همچون مدیر، بازرس، یا مسئول فرهنگی کاروان به همراه کاروان‌ها به حج می‌رفتند، آن زمان گفتند که می‌خواهیم بخشنامه کنیم تا دیگر مدیران به حج نروند و به کارشان برسند، اما من به آنها گفتیم خواهشا این کار را نکنید، زیرا وقتی مدیران نیستند کار بهتر پیش می‌رود و لذا با ذکر این خاطره به آن جوانان گفتم من مطمئن هستم وقتی در شهر حضور ندارم شهر بهتر اداره می‌شود. اگر برخی با کلیدشان نتوانستند مشکلات کشور را حل کنند، برای کلیدشان قفل درست نکنند.

انتهای پیام/

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 193 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:33

کتاب مصباح‌الثقلین- 2

کتاب رهبر احیاگر

کتاب ولایتی - 4

کتاب‌های زرشناس کتاب‌های تسنیم در نمایشگاه کتاب

تولد غرب مدرن صدایی دیگر انتشارات خبرگزاری تسنیم

استقلال: آزادی در مقیاس یک ملت انتشارات خبرگزاری تسنیم

بشر مدرن شهریار زرشناس

غرب و سده‌های میانه

لیبرالیسم شهریار زرشناس

زرشناس

زرشناس

کتب زرشناس

شکوفه های حکمت - انتشارات خبرگزاری تسنیم

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 167 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:33

کتاب مصباح‌الثقلین- 2

کتاب رهبر احیاگر

کتاب ولایتی - 4

کتاب‌های زرشناس کتاب‌های تسنیم در نمایشگاه کتاب

تولد غرب مدرن صدایی دیگر انتشارات خبرگزاری تسنیم

استقلال: آزادی در مقیاس یک ملت انتشارات خبرگزاری تسنیم

بشر مدرن شهریار زرشناس

غرب و سده‌های میانه

لیبرالیسم شهریار زرشناس

زرشناس

زرشناس

کتب زرشناس

شکوفه های حکمت - انتشارات خبرگزاری تسنیم

اخبار اینستاگرامی...
ما را در سایت اخبار اینستاگرامی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : خنجی instanews بازدید : 193 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:31